Articolele Mele (o invitatie la conversatii si dezbateri)

Interviu in wall-street.ro: cum te ajuta in cariera sa fii membru intr-o asociatie studenteasca (AIESEC in cazul meu)

leave a comment »

Fara nici o indoiala – daca nu as fi fost in AIESEC nu as fi fondat compania de training Human Invest, unde primii mei colegi au fost tot fosti aiesec-eri. Mai mult decat atat, intreaga cultura a companiei, misiunea si modelul de business cu care lucram, au la baza multe din lucrurile pe care le-am invatat in cei cinci ani ai mei in AIESEC, intre 1991 – 1996. In AIESEC am invatat sa ma asigur ca prin ceea ce facem in business oferim lucruri relevante pentru societate. Perioada petrecuta in in organizatie – a fost similara cu un stagiu de practica de 5 ani in orice mare organizatie internationala: ai de facut planuri anuale, sa atingi obiective financiare ambitioase, sa conduci echipe si proiecte ale mai multor comitete locale, sa gasesti solutii sub presiune la probleme care par fara iesire, sa pregatesti si facilitezi conferinte de management la care participau cateva sute de persoane, sa lucrezi – cautand mereu sa maximizezi impactul pozitiv al proiectelor pentru societate.

Voluntariatul, mai ales in perioada adolescentei si studentiei, este o excelenta ocazie sa te cunosti mai bine, sa-ti dezvolti abilitati interpersonale si tehnice, sa cunosti lumea si foarte multi oameni interesanti din tari diferite, sa afli ce profesie ti se potriveste, sa-ti dezvolti o atitudine de responsabilitate – fata de tine, in primul rand. Desigur, asta cerea 12 – 16 ore de munca de obicei, si de mai multe ori de cat si-ar putea inchipui multi, 24 de ore de munca/zi! Dar varsta studentiei e una plina de energie si odata terminata facultatea (aveam 23 de ani atunci) simteam deja ca am ceva vechime in munca si ma jucasem destul de serios “de-a managementul”!

Poate cel mai important lucru pe care l-am invatat in AIESEC a fost rolul proceselor de educatie intr-o organizatie si in societate. Iar educatia este un lucru care nu trebuie asteptat de la cei care conduc, ci trebuie sa apara intre membrii comunitatii, care se implica pe rand si isi creaza reciproc spatiul necesar ca fiecare sa invete in propriul ritm si propriul stil. Tot aici am invatat ca dezvoltarea continua este responsabilitatea fiecaruia dintre noi – nu a angajatorului, nu a statului. Cate lucruri se pot castiga, in business sau in administratia de stat, daca – de exemplu, proiectele s-ar termina cu intalniri in care membri echipei de proiect (nu obligati de sefi sau de o procedura a sistemului) isi pun intrebari de genul: “Ce am facut bine – ca si echipa? Ce am putea face diferit in viitor – individual sau in echipa, ca sa avem un impact si mai mare? Ce lectii am invatat? Ce am aflat despre mine de-a lungul acestui proiect?”. Sunt astfel de procese esentiale pentru o cultura a educatiei, lucruri pe care le-am invatat ca si membru in AIESEC, pe care le folosim in compania noastra si pe care incercam sa le transmitem acum, mai departe.

Cred ca voluntariatul – in orice forma a lui, la orice varsta si in orice organizatie ar fi facut (cu atat mai mult in business), ar putea fi un mijloc excelent prin care fiecare din noi sa creasca si sa cotribuie in acelasi timp la comunitatea in care traieste!

Intregul articol al lui Liviu Florea si cu interviuri luate altor fosti membri ai unor organizatii studentesti, in acest link:

http://www.wall-street.ro/slideshow/Careers/105103/Cum-te-ajuta-in-cariera-sa-fii-membru-intr-o-asociatie-studenteasca/2/Fabrica-de-antreprenori.html#slide_title

Written by Viorel Panaite

Iunie 18, 2011 la 3:38 pm

Publicat în Human Invest

Tagged with

Lasă un răspuns

