Articolele Mele (o invitatie la conversatii si dezbateri)

Interviu in wall-street.ro: cateva din cifrele noastre de business pentru 2009 – 2010

leave a comment »

Ce asteptari aveti, din punct de vedere al afacerilor, pentru 2010, avand in vedere ca anul acesta veti incheia cu afaceri de 0,8 mil. euro?

Suntem foarte multumiti de cifra de afaceri obtinuta pe 2009 avand in vedere ca acest an a fost unul extrem de dificil pentru toti furnizorii de training de pe piata. Cifra de 0,8 mil eur reflecta valoarea serviciilor prestate in 2009. O parte semnificativa din aceasta, va fi facturata conform contractelor si calendarelor de implementare pe care le avem, in primele zile ale lui 2010. Astfel, valoarea totala a facturilor deja emise este de putin peste 600.000. Premiera deosebit de pozitiva: lunile ianuarie – martie 2010 vor fi lunile cu cele mai mari incasari din toti cei 10 ani de business ai companiei si vom incepe anul 2010 cu un cash-flow extrem de solid suprapus peste un nou model de business, mult mai eficient si mult mai profitabil decat cel folosit pana la finalul lui 2008. In ceea ce priveste 2010 previziunile noastre sunt optimiste avand in vedere contractele semnate in ultima parte a acestui an precum cele care se preconizeaza a fi semnate anul viitor. Mai mult decat atat o parte din programele de training care au inceput in 2009 vor continua si in 2010 . Va fi anul in care vrem sa ne consolidam pozitia de furnizor preferat pentru proiectele de “leadership development” si sa ne mentinem in prima liga a furnizorilor de training. La nivelul financiar, obiectivul nostru este acela al unei rate de profit de cel putin 15%, indiferent de cifra de afaceri pe care o vom obtine pe 2010.

Cum vedeti evolutia pietei de training in 2010 si ce credeti ca ar putea determina o revenire a pietei?

In 2010 va exista un numar restrans de firme care vor fi invitate sa ia parte in cadrul licitatiilor strategice. Acest grup va fi format din firme care au depus eforturi in acest an pentru a pastra calitatea programelor de training si care au stiut cum sa se pozitioneze pe piata de training. Furnizorii care aveau in portofoliu programe ce ofereau o valoare mica si care foloseau metodologii superficiale au fost eliminati din piata. Daca vorbim de o revenire a pietei la situatia existenta inainte de criza acest lucru, in opinia mea nu se va intampla. Reperele, modelul de business si viziunea asupra pietei care asigurau succesul inainte de 2009 nu mai functioneaza si nu exista nici un semnal ca vor mai functiona in viitor.

Ati observat anumite „anomalii” in piata de training in 2009, cum ar fi furnizori de training care sa tina cursuri gratuite, cursuri de limbi straine etc?

Nu le-as considera ca fiind anomalii, ci parte a strategiei de promovare si vanzare pe timp de criza. Avand in vedere bugetele reduse precum si un focus mai puternic vizavi de compatibilitatea programului de training cu strategia de afaceri a companiilor, furnizorii de training au trebuit sa arate potentialilor clienti mai mult decat un simplu material de prezentare. Persoanele care sunt responsabile de achizitionarea acestor programe vor sa afle si despre conceptele sau instrumentele folosite in cadrul unei sesiuni de training pentru a vedea exact daca acestea se potrivesc cu mediul de lucru si filosofia companiei. Mai mult este o ocazie de a vedea cat de profesionisti sunt trainerii companiei, cat de bine interactioneaza cu sala, cum reusesc sa transmita mesajele esentiale s.a.m.d.

Cati bani ati reusit sa faceti din fonduri europene anul acesta? Ati depus proiecte in nume propriu sau ati avut doar rol de consultant? Credeti ca fondurile de HR si-au atins tinta si reprezinta un real colac de salvare pt furnizorii de training?

Strategia noastra pe acest an a fost aceea de a ne concentra pe licitatii strategice, cu bugete mari, private, pentru a realiza 50% din cifra de afaceri, pe clienti mai mici si solutii publice pentru restul de 50%. Ca atare fondurile europene nu au reprezentat un domeniu de interes foarte important pentru noi. In acest an am depus impreuna cu o alta companie (noi in calitate de partener), un proiect ce vizeaza o suma de peste 2 milioane de euro, in cadrul acestor fonduri.

Anunțuri

Written by Viorel Panaite

Decembrie 20, 2009 la 12:05 pm

Publicat în Human Invest

Tagged with ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: