Articolele Mele (o invitatie la conversatii si dezbateri)

Cultura unei companii este generata de leadershipul managerilor!

leave a comment »

Culture

Am scris acest articol cu ceva vreme in urma, intr-un alt context economic! Momentele prin care trecem acum credeti ca schimba cu ceva relatia dintre cultura unei companii si calitatea leadership-ului managerilor sai?

“Organizatiile Verzi” aduc rapid succesul financiar al antreprenorilor sau actionarilor lor si ii “deconecteaza” sau indeparteaza pe cei mai buni angajati. “Organizatiile Albastre” devin model pentru celelalte companii si foarte atractive pentru indivizii cei mai competenti.

Tu ce fel de organizatie conduci?

Cred ca majoritatea profesionistilor din pozitii de conducere din companiile care activeaza in Romania, se confrunta azi cu intrebarea “Cine este compania mea”? 

Poate fi o “organizatie verde”, in care controlul si decizia sunt in mana unui grup mic de persoane (deseori in mana unei singure persoane), o companie care incurajeaza respectarea cu strictete si intotdeauna a ordinelor venite “de sus”, chiar daca cei afectati nu sunt de acord cu ele, o organizatie in care angajatii fac frecvent doar ceea ce li se cere sa faca. Majoritatea organizatiilor de acest fel pe care le-am intalnit au adus succes financiar fondatorilor ei: fie ca au o extindere nationala masiva, fie ca s-au transformat in adevarate masini de facut bani, fie ca au cote mari de piata sau au fost vandute pe sume impresionante – aceste companii au adus o prosperitate rapida si aproape neasteptata antreprenorilor sau actionarilor. In acelasi timp, aceleasi companii observa ca sunt parasite de angajati valorosi, ca mediul intern de lucru se deterioreaza (oamenii devenind tot mai cinici, sarcastici si mai putini loiali), ca in discutiile private, angajatii acestora nu recomanda cunostintelor lor sa lucreze pentru acea companie, iar clientii – fie ca sunt persoane fizice sau companii, nu inteleg de ce serviciile pe care le primesc sunt in contradictie cu promisiunile vanzatorului. Astfel, intr-o lume de afaceri romaneasca atat de mica, brandul de “Angajator Preferat” al acestor companii reuseste din ce in ce mai greu sa atraga indivizi competenti, care sa consolideze reputatia organizatiei intr-un context de business care incepe abia acum sa devina cu adevarat competitiv.

“Companiile albastre” genereaza performante financiare inalte pentru actionari intr-un mod mai elegant, specific companiilor din Liga Superioara: viziunea antreprenorilor sau actionarilor este credibila, clara si atractiva, obiectivele si strategia de dezvoltare sunt cunoscute si imbratisate de majoritatea indivizilor, stilul de lucru de zi cu zi si climatul intern pe care managerii sunt preocupati sa-l construiasca si sa-l intretina genereaza energia necesara performantelor individuale inalte – aceste lucruri fac “organizatiile albastre” sa devina in primul rand un adevarat magnet pentru cei mai buni angajati de pe piata! Indivizii competenti au sentimentul de control si puterea de a decide sa faca cum cred ei ca este mai bine pentru obiectivul pe care il au de realizat si vad cum sistemele si procesele sprijina si nu impiedica munca lor. Ei vad ca li se cere opinia cu privire la deciziile care ii afecteaza, iar punctul lor de vedere este, cel putin, ascultat cu atentie si interes. Angajatii acestor companii isi incurajeaza comunitatea in care traiesc sa se alature companiilor in care ei deja lucreaza si vorbesc frecvent despre corectitudinea din organizatie si suportul pe care aceasta li-l acorda in munca de zi cu zi. Clientii unor astfel de companii descopera cum promisiunile brandului se reflecta in interactiunea directa cu majoritatea angajatilor. “Companiile albastre” obtin astfel in egala masura atat performantele financiare pe care si le stabilesc, cat si pozitia de model pentru celelalte companii.

Fie ca organizatia ta este “verde”, fie ca este “albastra” – daca alegi sa fii o companie cu reputatie si credibilitate inalte, care sa-i atraga si sa-i retina pe cei mai buni si care sa genereze prosperitate pentru actionari, toti cei care ocupa pozitii de management si supervizare trebuie sa fie echipati cu abilitati moderne de leadership! Astfel ei vor sti cum sa faca vizibile si sa urmareasca in munca de zi cu zi directia si planurile de viitor ale companiei, vor sti cum sa reflecte valorile organizationale in procesul decizional, vor genera angajament si energie pentru ca indivizii sa atinga obiectivele provocatoare ale managementului superior!

Totusi – punctul de plecare ramane acelasi: “Tu ce fel de organizatie conduci acum?”. Articol aparut in: http://www.profesiionline.ro/ http://www.profesiionline.ro/articole/686140/Cultura-unei-companii-este-generata-de-leadershipul-managerilor.html

Anunțuri

Written by Viorel Panaite

Martie 1, 2009 la 9:23 am

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: