Articolele Mele (o invitatie la conversatii si dezbateri)

Investitia in leadership – o decizie strategica!

with 2 comments

A investi pentru a calitatea leadership-ului dintr-o companie, in perioade de crestere sau stabilitate economica, este o decizie admirata de toti angajatii. A continua sa intaresti competentele de leadership ale managerilor in perioade dificile, este o decizie strategica care mentine increderea si creste loialitatea angajatilor! Cum va arata 2009? Cum vor modela criza financiara si dificultatile care se intrevad prioritatile strategice ale companiilor si stilul de munca al angajatilor? Sunt intrebari la care vom afla raspuns in viitorul apropiat. Fie ca vrem, fie ca nu, perioadele dificile au un impact negativ evident in randul angajatilor.

O serie de transformari profunde, scad moralul si motivatia oamenilor, indiferent de pozitia, rangul sau statutul lor. Cu cat mai subrede erau inainte increderea, moralul si motivatia, cu atat mai accelerate vor fi efectele de distrugere de mai jos:

  • Indivizii devin mai nesiguri si mai putin increzatori in capacitatea lor de a livra rezultatele care se asteapta de la ei;
  • Ei simt ca nu au suficiente resurse sau nu au sprijinul de care cred ca ar avea nevoie;
  • Se gandesc mai mult si mai frecvent la ceea ce personal ar putea pierde, mai degraba decat la ce ar putea realiza;
  • Se simt singuri, fara ajutor si ca “sunt pe cont propriu”, chiar si daca altii trec prin aceleasi momente dificile;
  • Isi rationalizeaza energia si nu vad dificultatile ca pe niste noi provocari de a-si intari abilitatile, ci mai degraba obstacole majore si imposibil de trecut;
  • Rezultatele pozitive trec rapid neobservate;

Intr-un astfel de context, preocuparea pentru calitatea leadership-ului managementului superior, a managerilor din “front line”, devine o prioritate strategica pentru a sustine increderea indivizilor si a opri tentativele de abandonare a “corabiei” de catre oamenii valorosi de la fiecare nivel, a caror deconectare sau plecare poate deteriora si mai mult climatul dintr-o companie. Efectele inerente enumerate mai sus, necontrolate si netratate, vor slabi buna functionare a proceselor si a mecanismelor din companie si vor avea ca rezultat scaderea credibilitatii managementului si o performanta financiara sub cea asteptata.

Anul 2009 este un moment cum nu se poate mai potrivit pentru a arata importanta pe care leadership-ul il are in viata, cultura si strategia unei companii. Este momentul in care cei din conducerea superioara trebuie sa-si intareasca si sa-si comunice clar convingerile, sa-si faca vizibil optimismul si curajul. Retinerea celor mai valorosi indivizi si unitatea echipelor sunt cruciale. Loialitatea si sustinerea aratata de manageri echipelor lor este vitala, pentru ca organizatia sa fie rasplatita cu aceeasi moneda de angajatii ei.

Principiul de baza al leadership-ului este invatarea continua: transformarea lectiilor in valori, practici si procese! O perioada mai dificila n-ar trebui sa anuleze chiar principiul de baza, ci sa-l intareasca. Perioada dificila prin care trecem va testa si dezvalui zona cea mai ascunsa, mai profunda si mai intangibila a organizatiilor: valorile, principiile si prioritatile care le guverneaza!

Aparut in www.business-edu.ro:

Anunțuri

Written by Viorel Panaite

Februarie 22, 2009 la 5:37 pm

Publicat în Human Invest

Tagged with

2 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. – Poate oare leadership-ul sa reconstruiasca credibilitatea managementului?
    – Poate leadership-ul sa creasca loialitatea si sustinerea pe care un manager o daruieste echipei sale?
    – Poate leadership-ul sa modifice calitatea omului din spatele managerului?

    Iata cateva intrebari pe care ar trebui sa le analizam cand vorbim despre leadership.

    Eugen

    Februarie 27, 2009 at 10:12 am

  2. Salut Eugen,

    Convingerea mea este ca un leadership de calitate inalta este o consecinta a unui caracter onest, preocupat de dezvoltarea celor din jur, care-si asuma misiuni indraznete, pune in centru solidaritatea si cooperarea, apreciaza eforturile individuale! Aceste lucruri genereaza loialitate si credibilitate!

    Pentru ca vorbim de calitatea leadership-ului – ea poate fi masurata (http://www.humaninvest.ro/instrumente_folosite.html) si vom avea, ca in orice alt domeniu, o calitate mai proasta sau mai buna!

    Sintetizand si revenind specific la intrebarile tale: trasaturile individuale de caracter, trasaturile „omului din spatele managerului” (cum spuneai) enumerate mai sus, sunt fundatia unui leadership de calitate inalta! Credibilitatea managementului, loialitatea si implicarea pe care le obtii – sunt determinate de acesta.

    viorelpanaite

    Martie 2, 2009 at 7:07 am


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: