Articolele Mele (o invitatie la conversatii si dezbateri)

Cele mai importante 10 succese ale Human Invest in 2008

leave a comment »

Prima saptamana a lui 2009, plina de noi surprize oferite de economia globala, mi-a dat totusi timpul sa inventariez reusitele companiei in 2008. Se apropiau sedintele interne de inceput de an si cei din firma asteptau sa li se prezinte planul managementului pentru 2009. Voiam sa profit de aceste intalniri si sa prelungesc gustul unor victorii la care am muncit cu totii foarte mult!

Astfel, iata mai jos care sunt cele mai importante 10 succese ale noastre in anul care a trecut: 

  1. Compania este un adevarat spatiu de crestere si dezvoltare a unor tineri extrem de entuziasti si care fac parte dintr-o generatie pe care inca o inteleg foarte putin! Muncind intr-un stil aparte (cu zambetul pe buze si relaxati, chiar si atunci cand eu vedeam in jur numai probleme care nu vor avea vreodata rezolvarea), ei au contribuit mult la o atmosfera care a dezvoltat cu adevarat  lucrul in echipa, experimentarea, preocuparea pentru invatarea continua. In anul care a trecut acesti tineri si-au castigat dreptul de a fi luati in serios!
  2. La final de februarie, colegul meu Rares Manolescu a obtinut titlul de “Cel mai bun trainer al anului 2007”, oferit de Business Edu, la Gala de premiere pe care acestia au organizat-o. A fost o seara frumoasa, emotionanta si o incununare perfecta pentru implicarea lui Rares in training in ultimii zece ani de zile. Putini au stiut la acea ora, ca de la eveniment, Rares pleca din nou “pe drumuri”, la unul din proiectele pe care le avea in celalalt capat de tara.
  3. Studiul national “Romanian HR Profile 2008”, realizat de Corporate Dynamics si Business Edu, este unul dintre putinele studii existente care investigheaza intr-o masura atat de mare piata de resurse umane din tara. Aceasta cercetare a propulsat Human Invest in primii 3 furnizori de training din Romania, la capitolul “Brand awareness”! Echipa noastra de marketing a fost extrem de fericita vazand ca tot ceea ce a facut in ultimul an s-a capitalizat intr-o vizibilitate si notorietate care vor sustine si mai mult brandul companiei.
  4. Nextep: de la specialist, la manager este unul dintre cele mai valoroase programe manageriale dedicate “middle managerilor”.  Editia pilot a inceput in 2007, iar confirmarile venite in 2008 ne-au facut sa-l continuam si sa aspiram ca-l putem transforma intr-un program dorit de orice “middle manager” (la final de februarie 2009 vom lansa a treia editie). Tot in acest an, in primavara, va debuta o editie speciala a programului, dedicata doar antreprenorilor: “Nextep: de la antreprenor, la CEO”. De la lansarea sa din 2007, programul a reusit sa stranga in jurul sau oameni deosebiti, fie ca acestia sunt participanti, invitati speciali sau traineri. Le multumesc mult colegelor mele care-l coordoneaza cu atata pasiune si implicare!!
  5. Printre experimentele pe care le-am facut in 2008 a fost si Conferinta “Think positive: impactul leadership-ului feminin asupra organizatiei!”, organizata impreuna cu revista “Cariere”. Totul a plecat de la o discutie din 2007, din timpul unui proiect. In cateva luni, ideea a fost pusa pe hartie. Ne-am bucurat de ineditul evenimentului, am invatat enorm de multe lucruri despre organizarea de conferinte (pentru ca era prima data cand faceam asa ceva), dar tragand linie la final – am pus acest proiect la capitolul de “reusite”, datorita vizibilitatii aduse companiei.
  6. Calitatea brandului unei companii de training are la baza si valoarea practica a programelor pe care le sustine. Dupa succesul incontestabil din ultimii ani a sesiunilor: Situational Leadership® II (SLII), Situational Self Leadership (SSL), Influenta si comunicare utilizand DiSC, Who Moved My Cheese? – in 2008 am lansat in Romania programul “Leading people through change” (pentru care am avut deja peste 400 de participanti) si sesiunea de follow-up, pe platforma de eLearning, e-Situational Leadership® II (cu peste 150 de cursanti inscrisi pana acum) si am imbunatatit radical sesiunea “Time Management – prioritatile conteaza” (sesiune la care inregistrasem pana la finele lui 2007 peste 3.000 de participanti si care se bazeaza pe filozofia si instrumentele partenerului nostru Harold Taylor de la Time Consultants Inc).
  7. Participarea ca speakeri la evenimentele unor organizatii non-guvernamentale a fost mereu o prioritate pentru noi. De ce? Pentru energia si prospetimea ideilor pe care le primesti cand intri in contact cu organizatii care tin oamenii conectati si implicati prin cauzele generoase non-profit pe care le promoveaza. Anul trecut am acceptat cu mare bucurie sa sustinem mai multe sesiuni la conferintele unor astfel de organizatii precum AIESEC Romania, Leaders Romania, Junior Achievement Romania. Conferintele publice ale proiectelor Angajatori de Top si Training ’08 – au fost alte ocazii excelente de a contribui la dezvoltarea unei noi generatii de manageri in Romania, cu abilitati reale de leadership.
  8. Intr-un an cu un ritm de business extrem de intens, ne-am permis luxul de a reorganiza si schimba in profunzime compania. De la o companie cu o structura pe echipe de proiect, am trecut in aprilie la o structura functionala, mai potrivita pentru stadiul de maturitate la care ne aflam acum. Procesul a fost bine pregatit, rapid, iar primele rezultatele s-au vazut dupa noua luni: cresterea eficientei individuale, prin focalizarea pe prioritati mai clare; cresterea rolului si a responsabilitatii echipei manageriale, prin construirea unui nou sistem de indicatori de performanta; cresterea profitabilitatii proiectelor si a companiei, printr-un control mai bun al costurilor.
  9. Evenimentele interne pe care le-am avut in 2008 au fost mai valoroase ca oricand si excelent organizate. Trec la capitolul succese traditionalul “Away Day” din toamna – pentru ca agenda, sesiunile de lucru si dezbateri, invitatii speciali pe care i-am avut si echilibrul dintre activitatile in-door si out-door ne-au facut sa uitam de business si sa ne cunoastem mai bine colegii. La inceput de decembrie, “Strategic Meeting”-ul echipei de management a provocat multe din convingerile, sistemele si procesele curente de lucru. Foarte bine facilitata de un invitat international, discutiile avute si deciziile pe care le-am luat acolo ne-au aratat semnele unui nou inceput: ambitii inalte si pragmatice, responsabilitati mai mari si prioritati strategice clare.
  10. Cum s-au reflectat initiativele de mai sus in indicatorii cheie ai performantei de business? Cifra de afaceri a companiei a ajuns in 2008 la 1,4 milioane de Euro (de la 800.000 in 2007); am avut un numar de 517 zile de training; in salile de curs au fost 5.864 participanti; echipa cu care lucram in prezent este formata din peste 10 traineri experimentati.

 

Acesta a fost, pe scurt, anul 2008 pentru noi! Sunt desigur multe povesti si amintiri in spatele randurilor de mai sus, pe care le relatez de fiecare data cu mare placere! S-a muncit mult, dar cand ma uit in jur, vad oameni care au crescut odata cu compania, au devenit mai puternici si asta imi da mult optimism pentru 2009!

 Le multumesc tuturor clientilor nostri (unii ne-au devenit prieteni apropiati!) pentru felul in care ne-au sprijinit sa avem un 2008 plin de realizari si pentru ca suntem si mai bine pregatiti in acest an sa lucram impreuna!

 

Aparut in 30 ianuarie 2009, in Newsletter 18 Human Invest: http://www.whiteimage.ro/clients/humaninvest/no04/prieteni.html

Anunțuri

Written by Viorel Panaite

Februarie 15, 2009 la 6:41 pm

Publicat în Human Invest

Tagged with , , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: